​איך לבחור ביגוד נוח לעבודה

סביבת העבודה היא המקום בו אנו מבלים את רוב שעות היום שלנו, בבחירת ביגוד נוח לעבודה חשוב להתחשב בדרישות התפקיד, באקלים סביבת העבודה ובסוג העבודה וכך להתאים את העיצוב וסוג הבד כדי להגיע לנוחות המקסימלית, דבר נוסף שחשוב לשים עליו את הדעת הוא בחירת נעלי עבודה מותאמות אשר מספקות נוחות יחד עם פונקצונאליות. המאמר הבא ייגע בנקודות מפתח בבחירת ביגוד נוח לעבודה.

אופי העבודה

כל עבודה מביאה עימה דרישות שונות לגמרי וחזות מקצועית אחרת, ביגוד אשר מתאים לאנשים אשר עובדים במשרד יהיה שונה לגמרי מביגוד אשר מותאם לעובדי מפעל, מפיקי אירועים מלצרים או כל מקצוע אחר. בבחירת ביגוד נוח ליום העבודה חשוב להתחשב באופי העבודה, אם העבודה היא פיזית וכוללת פעולות כמו הרמה, סחיבה וכיפוף בחירה בביגוד נוח תוביל לביגוד פחות צמוד מבד חזק ואורירי, אם מדובר בעובד קייטרינג לדוגמא תהיה חשיבות גם לניראות מסודרת לצד הנוחות ולשימוש בבדים כהים אשר מסתירים כתמים ולכלוך שבדרך כלל מגיע עם העבודה בהגשה ופינוי אוכל.

אקלים וסביבה

רובנו נמצאים בסביבת העבודה כל יום במשך שעות ארוכות ובמהלך כל עונות השנה ולכן חשוב להתאים את הביגוד לאקלים ולסביבת העבודה. סביבת עבודה משרדית לדוגמא נוטה להיות קרה יותר ממטבח שמהווה סביבת עבודה יותר חמה ולחוצה לכן הציפייה מהבגד תשתנה. עבודות שנעשות בחוץ כמו גינון, נהיגה על כלים כבדים, בנייה וכדומה יהיו באופן טבעי הרבה יותר מושפעות ממזג האויר וכאן הציפייה מהביגוד תכלול גם הגנה מתנאי מזג האויר - כובע, משקפי שמש ושרוולים ארוכים בקיץ, כובע צמר, ביגוד תרמי ומעיל גשם בחורף. ציפייה נוספת מביגוד בהקשר של סביבה היא הגנה מתאונות – לדוגמא: נעלי עבודה שכוללות חלק מתכת באיזור האצבעות על מנת להגן על הרגל.     

נוחות אישית

כאנשים אינדיבידואליים כמובן שישנן העדפות שנוגעות לנוחות אישית בלבד, ובגד שיהיה נוח לעבודה לאדם אחד יכול ממש לא להתאים לאחר לכן חשוב להיות קשובים ולשים לב איזה לבוש נותן את הנוחות המירבית. ביגוד נוח ומתאים אמור להיות מאוורר מספיק, במידה הנכונה, עשוי מבדים נושמים ובעיקר להיות כזה שנרגיש בו טוב עם עצמנו, ישנם אנשים שמרגישים הבדל משמעותי בלבישת בדים שונים וצבעים שונים וישנם כאלה שמרגישים זאת פחות אבל בכל מקרה תמיד קיימת השפעה של הלבוש על ההרגשה האישית.

נעלי עבודה

נעלי עבודה זה חלק חשוב במיוחד, הצורה שהרגל שלנו מונחת על הרצפה וחלוקת המשקל על כף הרגל משפיעה על כל החזקת הגוף והיציבה, לכן בבחירת נעלי עבודה חשוב לוודא שהנעל במידה הנכונה ושיש מספיק מקום להכניס שם מדרס במידת הצורך, לבדוק זה את משקל הנעל ולהעדיף את הנעל הקלה יותר ובמידה והנעל מיועדת לעבודה בחוץ צריך לשים לב שהיא עשויה מבד אטום ושיש בה שכבת הגנה קשיחה מעל האצבעות.